CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

Sandiwara atau Drama

assalamualaikum...
alhamdulillah dapat lagi menambah entri disini...
entri kali ini adalah mengenai perlawanan persahabatan antara JEPUN dan ENGLAND...

GRAZ, Austria – England hampir dimalukan Jepun pada aksi persahabatan di Stadium UPS Arena di Austria semalam.
Selain mencatat kemenangan tipis 2-1, pasukan The Three Lions itu memerlukan dua gol sendiri untuk menewaskan pasukan yang menduduki ranking ke-45 dunia itu.
Keputusan itu pasti menyukarkan pengurus England, Fabio Capello untuk memilih pemain utama dalam skuad Piala Dunia di Afrika Selatan.
Pada aksi pemanas badan terakhir sebelum Piala Dunia itu, England ketinggalan 0-1 pada minit ketujuh menerusi jaringan Marcus Tanaka hasil sepakan penjuru.
Tanaka berjaya melepasi kawalan Glen Johnson dan melepaskan rembatan menewaskan penjaga gol, David James dan pemain pertahanan, Ashley Cole.
Gol tersebut mencetuskan kebangkitan skuad The Three Lions itu menerusi gerakan Aaron Lennon, Frank Lampard dan Darren Bent.
Malah, bayangan kekalahan mula terjelma dalam fikiran Capello selepas bintang Chelsea, Lampard gagal menyempurnakan penalti pada babak kedua.
Capello juga cuba mengubah strateginya dengan memasukkan Steven Gerrard, Joe Cole dan Shaun Wright-Phillips dalam usaha mencari gol penyamaan.
Usaha tersebut akhirnya membuahkan hasil apabila Cole berjaya menembusi pertahanan Jepun di sebelah kanan sebelum membuat hantaran di depan gol Jepun yang tertampan oleh Tanaka ke jaringnya sendiri pada minit ke-72.
Gol penyamaan itu menambah lagi semangat juang England yang terus mengasak mencari gol kemenangan yang akhirnya tiba juga hasil satu lagi jaringan sendiri.
Ashley Cole berjaya membuat hantaran rendah dari sebelah kiri dan cuba dikeluarkan oleh pertahanan Jepun, Yuji Nakazawa, namun sebaliknya ia menuju ke dalam gawang mengelirukan penjaga gol, Kawashima.
Penyerang gantian, Emile Heskey mempunyai peluang terbaik untuk menjadikan kedudukan 3-1, namun tandukan penyerang Aston Villa itu tersasar. –  kosmo


selepas tengok highlight ini baru perasan yang mungkin ini adalah petanda awal kemunduran pasukan England..
sekian...assalamualaikum...

1 pendapat bernas: