CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

Memang Best Imam Muda

assalamualaikum...alhamdulillah dapat lagi menambah entri disini..
entri kali ini adalah mengenai program terbaru astro oasis iaitu Imam Muda...



Program yang julung kali diterbitkan Astro Productions Sdn Bhd dengan kerjasama Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) itu membuka lembaran baru dalam penyiaran program bercorak keilmuan. 

Pengurus Saluran Astro Oasis, Izelan Basar, berkata objektif mengadakan program ini bertujuan mencari pelapis dan melahirkan pemuda berwibawa dan punya kredibiliti dalam memikul tanggungjawab bukan saja sebagai imam, malah sebagai pemimpin. 

Selain itu, ia bertujuan memartabatkan status imam dan memberi pendedahan kepada masyarakat mengenai tanggungjawab yang cukup mencabar. Pada minggu ini semua bakal imam muda ini ditugaskan untuk menguruskan jenazah. Walaupun ianya adalah fardu kifayah tetapi sebagai seorang imam yang berkualiti perlulah mempunyai kemahiran dalam pelbagai cabang ilmu agama. Ini adalah satu program yang sangat bermanfaat. Program ini telah mula ditayangkan di Astro Oasis pada 27 mei yang lalu. Harapnya program seperti ini diperbanyakkan lagi pada dunia akhir zaman ini. InsyaAllah.

sekian..assalamualaikum

5 pendapat bernas:

semalam tengok..memang best!!!

 

aiseh.. ak terlepas aa bro..

 

syafiqah - betul..memang best...

kyo - kat youtube dah diupload