CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

sakit mata...tidak!!!

assalamualaikum dan salam sejahtera...
sakit mata selepas mengimpal merupakan salah satu perkara biasa bagi seorang pengimpal...ianya berlaku akibat dari terkena asap dan cahaya yang dikeluarkan semasa proses mengimpal dilakukan...perkara ini dapat dielakkan dengan mengamalkan satu langkah keselamatan yang mudah iaitu memakai


pelindung muka

selain dari menggunakan pelindung muka yang sememangnya wajib semasa mengimpal kita juga perlu minum banyak air untuk menyejukkan badan sebab kawasan kimpalan lebih panas dari suhu bilik...




kalau sakit mata juga cuba makan panadol sebelum tido dan letakkan kain lembab dimata anda semasa tidur...kalau nak tahu lebih mengenai cara untuk mengelakkan leh klik sini...jika keadaan berlarutan sila dapatkan nasihat doktor...ianya juga boleh mengakibatkan kita hilang daya penglihatan...

apa motif aku menaip entri ini??
aku mengalami masalah yang sama iaitu sakit mata dan sudah semakin kurang selepas minum air teh...

16 pendapat bernas:

betol tu. mata sgt penting. so bhati2 laa yea. macam my bro, keje dy kimpal2 gak. ade skali tu, tah cmne msok bnde. g jmpe doc,smggu jd mata lanun. kelakar. org tgk pn pelik. so jaga mata leklok yea ;)

 

mesin pengimpal?
ko tgh cipta mesin ape bro?

 

ira - teruk juga bunyinya...

kyo - aku mengimpal bro...bukan cipta mesin....hehe..

 

kwn aku pn 1st time kimpal dulu, trus sakit mata, merah yg amat..so dpt la MC, ho3....

 

aku ni dah lama kimpal baru kena...haha..

 

aku tak suke arc welding..
aku lbh suke gas welding..
tak pedih mate sangat..
hahahahaha... :))

 

betui2..gas welding terbaik...haha...

 

salam persinggahan dari rakan blogger baru..

 

guna eye mo bleh x?? hehehe..

 

haha apa susah..telan panadol EXTRA gan air REDbull...x pyah pening nak cari ubt..

 

xkan mabuk k...cubalah...aku nak kata pro xda la...tp klau main mesin welding gan mig welding tu mainan aku setiap hari mncipta tapak mesin pukat nelayan...haha masyuk....

 

betul ah sam... seharian tahan sakit... pekena panadol 2 butir bru ok...