CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

Kawasan Mendaki Bukit Jambul



Assalamualaikum. Oleh sebab kebosanan menghadap laptop ni  dari bangun sampai tidur balik aku buat keputusan untuk bersenam pagi ini. Biasanya kalu tak cuti boleh berfutsal  (bermain futsal). Pada waktu cuti biasanya kalu duk umah aku selalu pergi mendaki  kat bukit jambul. Rasanya sesiapa yang menetap dan berasal dari Pulau Pinang  mesti  tahu tempat ni. Entri ini aku cuma berniat nak berkongsi gambar saja tak mau cerita panjang-panjang.


Pintu Gerbang ke Kawasan Mendaki.. 






Permulaan Trek





Zon  Pendakian

































Pandangan dari Puncak BUkit Jambul





Antara kemudahan-kemudahan di Puncak Bukit Jambul



8 pendapat bernas:

Bukit Jambul,kt pulau pinang ehh??

 

macam best je mendaki ni..

 

tak penh sampai lagi.. dok dengar orang cerita ja ni.. hehe

 

pegi la kalu ada kesempatan...

 

dah lama x hiking bukit jambul.
dkt je dgn office i.

;-)

do visit my blog ya.

http://claraemilycancer.blogspot.com
http://claraemilycancer.tumblr.com