CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

tips jimat minyak

assalamualaikum...buat kali pertama aku dengar pasal benda ni...guna ubat gegat untuk jimat minyak...hah biar betul...aku tak pernah plak cuba cara ini...Ok.. sebenarnya ada satu cara istimewa yang diadaptasi daripada penggunaan pil penjimat petrol fuel saver tersebut… Mengikut kajian dan eksperimen oleh sekumpulan engineer syarikat automotive dan benda ni telah pon dibuktikan oleh mereka.. Iaitu kita boleh mengunakan UBAT GEGAT sebagai alternatif kepada penggunaan pil fuel saver. Ubat gegat yang dimaksudkan ialah yang berbentuk pil sebesar ibu jari tangan… yang kebiasaannya kita letak dalam almari atau laci untuk elakkan daripada serangga seperti lipas dan semut. Ubat gegat ini boleh didapati secara mudah dan murah dimana-mana pasar raya dan kedai runcit.. 

Cara-cara penggunaannya begini yang mesti diikut untuk kesan penjimatan yang optima,

* Pergi mana-mana stesen minyak untuk mengisi petrol dan pastikan memilih jenis unleaded(tanpa plumbum) sahaja.
* Sila buat isian sepenuh mungkin tangki minyak kereta anda.. sebabnya kita tidak mahu ada ruang udara dalam tangki minyak… cubaminimumkan atau kalau boleh tidak ada langsung ruang udara..
* Bila tangki sudah penuh dengan petrol, anda terus memasukkan 2 biji ubat gegat yang berbentuk pil tadi kedalam tangki minyak dan tutup dengan ketat secepat mungkin… tujuannya nak kurangkan tidakbalas dengan gas dalam udara.
* Ok lepas itu anda boleh pandu macam biasa.. dan pastikan anda telah resetkan meter mileage anda kepada zero untuk anda melihat keajaiban hasilnya nanti. 



jumpa cara-cara ini kat sini...aku tak pernah cuba cara ini...sekadar nak berkongsi...assalamualaikum...

7 pendapat bernas:

sure ke tak de efek ape?? kang tetibe meletup ke ape.. haaa sape nk jawab.. haha

 

tak pernah cuba lagi....tapi menurut forum bawah ni ramai yang telah berjaya

http://mmczone.multiply.com/journal/item/147

 

mnarik2...bole cuba niyh

 

rakan sekerja dah pernah cuba...dia cakap memang jimat minyak...

 

really? x meletup ker kereta nanti? hahaha