CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

Aku penternak virus berjaya

Assalamualaikum.
Selepas merasakan prestasi laptop kurang memberangsangkan dan jadi sangat lembab aku membuat keputusan untuk scan laptop selepas mengemaskini antivirus. Mulanya ingat laptop lembab mungkin sebab facebook berat selepas mengalami perubahan tetapi memang tidak dinafikan laptop aku yang menjadi punca kepada kelembapan.

 

Gambar kat atas ini merupakan hasil tangkapan virus selepas melakukan pengemasan terhadap laptop. Mujur dalam laptop tidak ada fail-fail penting yang tersimpan yang hilang selepas melakukan pengimbasan ini. Antivirus ini pun aku baru install selepas beberapa minggu membiarkan windows tanpa mempunyai sebarang perisian antivirus. Kepada yang mencari jalan mudah untuk lari daripada mendapat virus hanya ada satu cara iaitu dengan menggunakan perisian terbuka (open source).

p/s: anda mungkin berminat >>> Apa itu virus komputer?

12 pendapat bernas:

errkk..kalo dah byk kat C..biasanya takde care lain dah kecuali format..

 

format je..ct pon redo format...takot terkena virus tu kt kitaplak..xpasai mengamok...hoho

 

Laptop akak dah selamatttt...

huhuhu...

 

jt - dah malas format dah...selagi boleh guna ni..guna sja...

ctk - kita pun boleh kena virus cpu ? haha...

cik azz - tahniah.. ^_^

 

kaspersky bro..
serius puas hati!

 

CS ^O^ bawak lappy p format laa...
bawak lappy mulan skali erk...miahaha ^O^ mulan punye lappy pown xok...>_<

 

posh - ok..

bro ahmad - tq..

kyo - kaspersky susah cari crack.. LOL


amranaiman - kan?

mizzmulan - boleh sja kalu nak format sendri..

 

sy punya laptop pnah ade 4ribu lebih spyware dan ebratus2 virus....huhuu..

paling pentng kena rajin2 update antvirus n scan komputer..

 

mcm aku tak pakai antivirus pun...aku guna virus untuk lawan balik virus hehehe