CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

Malaysia VS Jepun (Kelayakan Sukan Olimpik 2012 Zon Asia)

Assalamualaikum.
Seperti mana yang kita tahu pasukan Olimpik Malaysia bakal menentang pasukan Jepun hari ini bagi memulakan cabaran di peringkat kumpulan (pusingan ketiga) Kelayakan Sukan Olimpik 2012 London. Perlawanan ini bakal disiarkan secara langsung di TV2 dan Astro Arena. Berikut merupakan pemain yang bakal membarisi pasukan Malaysia dan Jepun. 

Penjaga gol: Khairul Fahmi Che Mat(Kapten) dan Mohd Izham Tarmizi.

Pertahanan: Mahali Jasuli, Mohd Fadli Shas, Mohd Muslim Ahmad, Mohamad Amer Saidin, Mohd Fandi Othman, Mohd Zubir Azmi, Izzaq Faris Ramlan dan Muhammad Syazwan Tajuddin.
Tengah: Wan Zack Haikal, Mohd Irfan Fazail, Wan Zaharulnizam Wan Zakaria, K. Gurusamy, Abdul Shukor Jusoh, Mohamad Faizal Abu Bakar dan Muhammad Nazmi Faiz.

Penyerang: Syahrul Azwari Ibrahim, A.Thamil Arasu, Ahmad Hazwan Bakri, Mohd Izuan Solahuddin

Lima pemain yang terpaksa digugurkan ialah Muhammad Zamir Selamat, Nazirul Naim Che Hashim, Mohd. Ferris Daniel Mat Nasir,Gary Steven Robbat dan Mohd Azrif Nasrulhaq.


Manakala pemain-pemain dari pasukan Jepun yang dikendalikan oleh jurulatih Takashi Sekizuka :

Penjaga gol
: Shuichi Gonda, Shunsuke Ando dan Tatsuya Morita.

Pertahanan
: Hiroki Sakai, Yasuke Higa, Yutaka Yoshida, Mizuki Hamada, Daisuke Suzuki, Gotoku Sakai dan Shohei Takahashi.

Tengah: Takahiro Ogihara, Hiroshi Kiyotake, Kosuke Yamamoto, Kazuya Yamamura, Keigo Higashi, Naoki Yamada, dan Hotaru Yamaguchi.

Penyerang: Yuya Osako, Kensuke Nagai, Ryohei Yamazaki dan Genki Haraguchi.

Rekod perlawanan lepas iaitu  ketika berentap di pusingan pertama Sukan Asia Guangzhoumenyaksikan Jepun menang keatas pasukan Malaysia 2-0 ketika itu Malaysia dibawah kendalian Dato K Rajagopal. Keputusan kali juga tidak memihak kepada Malaysia apabila sekali lagi kalah dengan pasukan Jepun. 2-0.


2 pendapat bernas:

Pemain Malaysia perlu ada konsentrasi sepanjang permainan,serta semanagt yang tinggi,pembangunan bolasepak di negara Jepun dan Korea juga berkembang sejajar dengan pelbagai R& D yang mereka lalukan. Bolasepak melalui proses yang sma dengan pelbagai barangan elektronik - melalui R&D.Semoga Malaysia berjaya

 

Harapnya begitu...semoga mutu pelawanan malaysia bertambah baik selepas ni...