CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

Blogger Boy - Kisah Blogger Si Pelukis Komik

Assalamualaikum.
Blogger boy ialah sebuah siri drama terbitan Red Communications untuk saluran 8TV yang mengisahkan seorang guru tuisyen yang menyamar identitinya sebagai seorang pelukis komik yang melukis kehidupannya dalam blognya. Siri drama ini telah ditayangkan pada bulan Mei 2009 hingga April 2010. 





Blogger Boy mengisahkan kehidupan pahit manis seorang jejaka bernama Budi (Qi). Budi, masih mencari-cari erti sebenar kehidupan di bandar Kuala Lumpur. 

Pada waktu yang sama, Budi juga mempunyai identiti rahsia di sebuah laman blog miliknya yang diberi nama Budak KL. Setelah lebih sebulan menganggur, Budi akhirnya berjaya mendapatkan pekerjaan tetap di sebuah pusat tuisyen.

Budi yang sentiasa didesak oleh ibunya untuk berkahwin, telah mengambil keputusan untuk melamar teman wanitanya, Zehan. Namun Zehan terlebih dahulu memberikan kejutan apabila mengeluarkan kad jemputan perkahwinannya dengan lelaki lain sebelum Budi sempat melamarnya.



 

Budi yang hampa dan sedih menghabiskan hari-harinya berkurung di dalam bilik. Kid (Nas-T) teman serumah Budi menasihatinya untuk bersemuka dengan Zehan untuk membuktikan bahawa hidupnya sempurna tanpa Zehan di sisinya. 

Budi yang bersetuju dengan idea gila Kid kemudiannya bertemu dengan Zehan, namun hatinya begitu sakit melihat Zehan sedang mencuba baju pengantin. Budi bergegas keluar kerana tidak mahu bertemu dengan tunang Zehan.  





 

Walaupun begitu dalam keadaan tergesa-gesa,  Budi terserempak dengan teman sekolah lamanya Nina, seorang jurugambar. Kekecewaannya diluahkan dalam blog. Tidak lama kemudiaan laman blog Budi mula menjadi ikutan ramai.  Pelayar berdebat tentang karakter dan jalan cerita si Budak KL itu. Blogger boy merupakan idea kreatif Lina Tan, Rafidah Abdullah dan Bernard Chauly. Merekalah penerbit, penulis dan pengarahnya.






Siri drama ini tidak lagi disiarkan di saluran 8TV.  Sebenarnya siri drama ini merupakan penyebab cs berminat menjadi seorang blogger. Tidak sangka minat yang disangka hanya akan bertahan dalam masa yang singkat menjadi satu hobi yang berterusan. Pada yang berminat untuk menonton siri ini boleh memuat turun untuk musim 1 dan musim 2


11 pendapat bernas:

tahu! tahu citer nih! tapi xprnah tgk pun,huhu

 

ooo...tp sy tak penah tgk la citer tu.....huhuhu

 

pernah tgk citer ni...tapi,biasa2 je kot..wakakap..tapi dah lama dah tgk,waktu tuh tgh reyn belum ade blog lagi..takde feeling lagi kot pasai blog2 nih waktu tuh XD

 

cerita ni best..shy suka...tgk 2 season..hehe

 

alttanpa :angguk sila check..
tp ieza penah tgk iklan cite nie :apa

 

rupanya camtu kisah di sebalik penglibatan cs dalam arena blogging :tulis

 

hoho acetu upenye ye...... bagusla berterusan....hoho...jgn jd cam BL yg segan silu selalu untuk update.... =p

 

pernah tgk.. tapi, tak pengaruhi yuu utk jd seorang blogger pun time tu.. wakaka

 

citer nehh best gela. SUKA*
^_____^