CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

Ngangkung filem pecah perut


assalamualaikum dan salam sejahtera...
ketika entri ini ditulis aku baru sja  balik dari menonton cerita Ngangkung...ni merupakan  kali pertama aku pi tayangan pada hari pertama...biasanya lepaih 1-2 hari baru pi tengok...aku tak tau langsung maksud Ngangkung pada mulanya dan tak pernah nak cari pun....untuk pengetahuan maksud Ngangkung mengikut kamus dewan ialah duduk antara dua pelipat kaki sambil memuja dan dalam bahasa pasar@mudah disebut memuja untuk mendapatkan sesuatu....sekarang dah paham?? cerita ni bergenre komedi seram....
durasi cerita ni lebih kurang 1 jam 40 minit...


cerita ni mengisahkan zim, seorang pemandu lori yang hidup sederhana di sebuah perkampungan pinggir bandar bersama isteri, Suri dan anak perempuannya.Azim mempunyai dua orang kawan baik iaitu Tasnim dan Wan. Tasnim dan Wan memang merupakan ‘kaki ekor’ d8an aktiviti mereka memang diketahui oleh isteri masing-masing. Azim yang pada asalnya tidak pernah menghiraukan aktiviti rakan-rakannya akhirnya terpengaruh juga kerana desakan dan kesempitan hidup. Ditambah pula dengan kejayaan Tasnim mengubah gaya hidup setelah berjaya memenangi nombor ekor hasil ngangkung. Bermula dengan hanya untuk melihat, kian hari Azim semakin seronok mengikut Tasnim dan Wan walaupun secara senyap tanpa pengetahuan Suri. Pelbagai cara dan berbagai jenis bomoh mereka jumpa demi mendapatkan nombor untuk mereka beli. Pelbagai kejadian seram dan lucu terjadi sepanjang mereka mengangkung. Perubahan ketara dalam hidup Azim berlaku apabila dia terlibat secara lebih serius sehingga mengabaikan keluarga akibat taksub untuk mendapatkan nombor ekor. Begitu juga dengan Tasnim dan Wan. Sehingga satu hari berlaku kejadian yang benar-benar mengubah hidup mereka. Apakah kesudahan hidup mereka? Dan berjayakah mereka mendapatkan apa yang mereka hajati? 

 walaupun genre komedi seram tapi filem ni boleh dikatakan lebih kepada filem komedi sebab dari aku duduk atas kerusi sampai nak abis memang tak kering gusi ketawa saja memanjang...masa nak dekat abis baru ada babak yang agak sedih....kepada yang belum tengok tu jom sokong filem karya tempatan...klik sini untuk lebih banyak gambar...

32 pendapat bernas:

best ke?
nnti nak tgk la..
Check out "300 (2006) =King Leonidas: Respect and honor. " from #Innit http://innit.nuffnang.com/view/571632

 

nak tgok jugak lah.. hehe :D

 

pegi la...kompem cakap best...

 

citer melayu lambat sikit nak tunggu..ahha...

 

boleh layan nanti nih... zasss

 

sop = memang boleh punya....


shalley - mesti teruja...

 

hoho..
cam not bad jer citer nih bro..
cam biasa tunggu cetak ghompak sudah.. ;p

 

nak pegi tengok, tapi fulus xde pulak! adesss!

 

haaa..mesti mau pigi ini macam

 

kyo - tunggu2...hehe...


kenzo - tunggu nnt leh download.


fauzi - mesti mari>>>

 

tgk plakon pon aku rase nk tgk.. msti syok kn.. wah.. jaonye wyg nk tgk bnde ni.. adeh..

 

kena tunggu 2-3 bulan lagi kot...haha...

 

trailler dye pon da mcm klaka kot...
de sape2 nak blnje wa tengok cite ni kah ? haha

 

cuba post kat wall fb...mungkin ada yang nak belanja...hehe...

 

bro..
kalo nk compare dgn cite adnan sempit mne 1 yg lbh syok&klakar???

 

aku nak tgk kat laptop nant..haha..
donlod pastu tgk..jimat cket.hehe..

 

Bestnya kalau dpt tengok...dah lama tak tengok wayang....

 

kat post

http://ceritasekupang.blogspot.com/2011/01/filem-cereka-paling-laris-2010.html

ada link untuk download crita ngangkung...

 

ada masa nnt ajak kwn tgk kot. jrg lyn cite melayu, tgk cinta kolesterol cikgu blanja 1st tgk. then xde dah,last week baru g tgk khurafat. Okay la jugak, yg ni xpasti lak. ada masa nnt InsyaAllah pergi :)

 

agak2 malas nak gi tengok kat panggung...download sja...lagi senang..