CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

10 Perkara Tidak Akan Disoal Allah s.w.t


Assalamulaikum.


1 .... Allah tidak akan bertanya apa jenis kereta anda memandu, Dia akan bertanya berapa banyak orang yang tidak mempunyai kenderaan yang ditumpangkan.



2 ... . Allah tidak akan bertanya besar rumah anda, Dia akan bertanya berapa banyak orang yang anda alu-alukan ke dalam rumah anda.



3 ... . Allah tidak akan bertanya berapa banyak pakaian yang anda ada, Dia akan bertanya berapa pakaian yang telah membantu orang lain.



4 ... . Allah tidak akan bertanya berapa banyak gaji yang anda dapat, Dia akan bertanya bagaimana anda memperolehinya.


5 ... . Allah tidak akan bertanya apa jawatan anda , Dia akan bertanya adakah anda bekerja dengan bersungguh-sungguh.


6 ... . Allah tidak akan bertanya berapa ramai kawan-kawan anda ada, Dia akan bertanya berapa ramai orang yang anda kawan kepada mereka.



7 ... . Allah tidak akan bertanya apa kejiranan anda tinggal, Dia akan bertanya bagaimana anda merawat jiran-jiran anda.



8 ... . Allah tidak akan bertanya tentang warna kulit anda, Dia akan bertanyakan mengenai kandungan watak anda.



9 ... . Allah tidak akan bertanya mengapa ia mengambil masa anda begitu lama untuk mendapatkan keselamatan, Dia penuh kasih sayang akan membawa anda ke rumah agam anda di syurga, dan tidak kepada pintu-pintu neraka.



10 ... Allah tidak akan bertanya bagaimana ramai orang membaca ini, Dia akan meminta jika anda malu untuk mendapatkan pengetahuan yang lebih Islam dan berkongsi dengan kawan anda.



 Happy moments - praise Allah.   

Difficult moments - seek Allah.     


Quiet moments - worship Allah.  


Painful moments - trust Allah. 


Moment by moment - thank Allah


Sumber sini .