CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

Entri Khas Aidiladha

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Pada hari ini iaitu 6/11/2011 bersamaan dengan 10 zulhijjah tahun 1432 hijrah kita menyambut salah satu daripada perayaan yang sangat besar ertinya dalam sejarah Islam iaitu hari raya aidiladha atau lebih dikenali dengan nama hari raya haji dan hari raya korban.
 

Dikesempatan ini cs ingin mengucapkan selamat menyambut hari raya aidiladha kepada semua pembaca blog ini. Mari sama-sama kita menghayati pengorbanan yang telah dilakukan oleh Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail untuk menunjukkan rasa taat kepada Allah s.w.t. Disini cs ingin berkongsi satu hadis yang berkaitan dengan hari raya Aidiladha.


 “Tiada amal anak Adam yang lebih disukai Allah pada hari Aidiladha melainkan ibadat korban. Sesungguhnya binatang yang dikorbankan itu akan datang pada hari kiamat lengkap dengan tanduk, bulu dan kukunya. Sesungguhnya ibadat korban ini diredhai Allah sebelum darah binatang itu jatuh ke bumi. Maka hendaklah kamu berasa lapang dada dan reda akan ibadat korban yang kamu lakukan.” (Hadis riwayat At-Tirmizi)


Sekali lagi Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha kepada semua yang menyambutnya.. 



6 pendapat bernas:

‎بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
Salam Aidil Adha Dan Selamat Menjalani Ibadah Korban

makan jgn x igt kat reynn :tlg

 

selamat hari raya aidiladha cs..baru nak datang. hihihihi