CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

hari pertama dan kedua...

                                         Assalamualaikum...


hari pertama aku keja@latihan industri....erm...apa jdi...aku keluar umah pukul 7:30...sampai kat kilang 2 dalam pukul 7:50 lebih kurang mcm 2...dah sampai jmpa pegawai yg akan pantau aku...dia terang tntg kilang dalam 30 minit...lepas 2 dia bawa jalan-jalan kat dalam kilang selepas dia kenalkan kat aku staf-staf dia...ada satu benda yg dia bgtau menarik perhatian aku...erm...pernah dengar x ayat "oil prevent metal from rust"...mesti pernah tapi yg aku dgr smlm "oil can make metal rust"...apa yg menyebabkan logam 2 karat disebabkan oleh minyak?....ini suma adalah kerana minyak tadi adalah campuran air dan minyak so that make the metal rust...hehe...aku abis keja dalam pukul 5:30...penat betui...hari pertama abis macam 2 sja...hari kedua ni yang best sikit....bajet bertolak dalam 7;30 juga mcm kelmarin...ari ni agak malang kerana mula-mula nak start moto x boleh...dah hidup jalan 10 meter...mati enjin...tengok meter PETROL  ABIS DAA!!! nasib bek bawah umah aku sja...parking moto kat tepi rush p beli petrol plak....nasib baik jmpa botoi air....beli petrol bajet sampai petronas sja...dah smpi sna buh petrol kasi FULL terus pastu baru bertolak p kilang...agak2 lgi 1km nak sampai kilang baru teringat pasal ID....tetinggal plak...rapla jugak r...pecut plak balik umah...dah la jalan sesak masa 2...mencelah punya mencelah smpi umah balik dalam pukui 8...nasib baik keja mula 8:15...dah dapat ID bawa mto pulas smpi abis...masa 2 jalan yg berbonggol mmg x nmpk dah...nasib bek sempat sampai kilang...masuk-masuk kilang ontime...mmg nasib baik...keja ari ni x byk sgt so buat slow2 sja...masa keja x jadi apa yg x diigini la...semua berjalan lancar...balik cam biasa....setakat 2 saja untuk ari ni...nnt ada time lgi aku story lgi...insyaAllah...


until next time~


~ceritasekupang~ 

0 pendapat bernas: