CeritaSekupang

Walaupun cuma sekupang tetapi ianya berharga

Iklan .

a

Cara Mengira Zikir Menggunakan Jari Jemari

Assalamualaikum
Zikir bermaksud ingat atau sebut. Biasanya kita lihat kebanyakan orang akan mengira zikir mereka  menggunakan tasbih dan ada juga yang mengira dengan menggunakan jari. Sebenarnya sebelum ini cs pun tidak tahu macam mana cara untuk mengira zikir dengan menggunakan jari. 



Biasanya hentam sja kiranya. Kebetulan 2-3 minggu lepas cs jumpa satu gambar yang telah dikongsikan oleh salah satu fan page di facebook yang mengajar bagaimana untuk mengira zikir dengan menggunakan jari jemari kita. Jadi untuk entri ini cs nak berkongsi gambar yang telah dikongsikan kepada cs tempoh hari. 

 



Rasanya tidak perlu cs nak huraikan lagi gambar diatas ini kerana ianya sudah lengkap dan mudah difahami. Penerangan yang diberikan didalam gambar juga tidak begitu rumit dan sangat ringkas. Jadi pasti tidak ada masalah untuk memahaminya kan. 

"Dari Abu Dhar berkata, lalu beliau bertanya kepada Muhammad Rasullallah ,"Sukakah engkau(Muhammad s.a.w) memberitahu ucapan apakah yang paling disukai oleh Allah? "(Muhammad menjawab s.a.w) SubahanAllahi Wabihamdi (Maha Suci Allah dan Segala Puji bagi-Nya).

12 pendapat bernas:

baru mikir nk buat post ni.. tapi bagus :) nice shoot :)

 

ooh, aku selalu guna kiri kanan cukup 30. good info :)

 

erkkk.. mcm susah je? ade lagi cara len yg gune satu tangan je. yuu rse yg tu lagi mudah kutt.. hee.. tak kesah lah cara mcm mane pun. yang pnting zikir tu.. bukan jari.. heee.. kan?

 

ikut cara ayah..macam ne laa :P

 

subhanallah =)

anggota2 badan yang Allah ciptakan semuanya ade kemudahan untuk beribadat =)

 

tringat zaman budak2 dulu..
abis puas dok pk kenapa bila org tua berzikir gerak2 kn jari..
dh mcm main sifir..
dh beso br ku tau..
hehe..

 

kat akhirat nanti jari aku bercakap dan menjadi saksi kpd zikir kita

 

Alhamdulillah dah biasa buat begini.

 

Terima kasih.. N semoga allah balas jasa baik awak nia amin...